Welcome

Ahoj, Jmenuji se Jirka Svoboda, je mi 16, zajímám se o hry, aktuální dění, rád píšu a tak jsem i redaktorem na Rockstar Games CZ. Na tomto blogu najdete souhrn mých pocitů, naprosto subjektivních názorů, věcí okolo her, věcí okolo sociálních témat, nářků, blbostí, nesrozumitelných odkazů a hovadin, které byste si asi normálně nepřečetli.

pátek 12. září 2014

Rockstar Games jsou prostě nejlepší

Už jsem párkrát slyšel otázku, proč dělám redaktora zrovna na Rockstar Games CZ. Za prvé nejde ani tak o to, že jsem zrovna redaktor- to je jen prostředek k využití mého talentu a samozřejmě mě to také baví. Bral bych ale jakoukoliv roli/místo spojenou s touhle společeností!
R* má u mě jednoduše naprostý respekt, uznání a obdiv. K pochopení těchto mých pocitů je potřeba R* srovnat s jinou herní společností. Řekněme třeba Ubisoft
Ubisoft je francouzská herní společnost o zhruba podobné velikosti a rozsahu jako Rockstar Games a tak je lze docela s klidem porovnat.
Začneme faktem opravdu dosti vypovídajícím: Ačkoliv je R* o celých 13 mladší než Ubisoft, tak prodal o 65 milionů kopií více. Co z toho vyplívá? Každá hra od R* je prostě trhák a to je potřeba říci že her o velikosti jako Assassins Creed nebo Watch Dogs zas tolik neudělal. Zatím co Ubisoft vydává novou hru v podstatě každý půlrok a brzy se na ně zapomene, tak R* vydá hru jednou za 3-4 roky ale za to jí aktivně hrají miliony lidí denně i rok, dva po vydání.
Dalším plusem pro Rockstar je, že pokud si dobře vzpomínám, tak jsem snad v životě neslyšel ani nečetl o jediné jejich hře , která by vyloženě zklamala nebo by byl "jen" špatná. Důvody tohoto rozdélu jsou dva. Za prvné již zmiňovaný časový pres, za druhé finanční omezení, které zapřičiní více vyvíjených titulů najednou. Je pravdou že vývoj GTA V stál v přepočtu 5 miliard korun, ale během prvího dne prodeje si na sebe třikrát vydělal.

Pokud něco u herních vydavtelů nesnáším, tak je to systém "make-cut-sell" což praxi znamená to, že výrobce udělá hru, okleští ji o okrajové části (např. zbraně, některé mise) a tyto části nám pak sprostě prodávají jako DLC.  Nebo vám snad přijde v pořádku že již půl roku před vydáním Far Cry 4 jsou již oznámena 4 DLC, které jsou ještě za mastný příplatek prodávány ve sběratelské edici? Mysleme na to, že původní účel DLCéček byl PO VYDÁNÍ hry sledovat přání komunity a příslušný obsah POSTUPNĚ přidávat, ale to co dělá Ubisoft je prostě hnus.
Tenhle sytém naštěstí R* nepraktikuje. Jasným příkladem je GTA V, resp. GTA Online. Pokud jste stejně velkým fandou GTáčka jako já, tak víte, že v podstatě jednou měsíčně přichází nový update s tunou herního obsahu, který je zatím vždy ZADARMO! Na této situaci je krásně vidět kdo dělá hry pro peníze a kdo ze zapálení a lásky k nim.

Žádné komentáře:

Okomentovat